onsdag 13 augusti 2008

comeback

Ikväll gör jag comeback på fotbollsplanen.
Det är nio år sedan jag senast gjorde en fotbollsträning. Och nu ska jag spela match. Visserligen inte från start, men troligen med ett inhopp. Jag har alltså inte rört en boll på nio år. Förutom försiktiga sparkar till syskonbarn.
Jag har köpt nya skor, benskydd och strumpor. Jag är redo. Jag ska ladda med pasta. Jag är nervös. Klart som fan att jag är nervös!
Avspark 18.30. Håll alla tummar som tänkas kan.

OS gör det svårt att plugga.
Cyklisterna har roliga hjälmar. Och vem tusan trodde att fäktning kunde vara spännande?
Gymnasterna är galna.
Just nu är det simning.

Jag funderar på hur det skulle se ut om jag själv skulle försöka simma med. De riktiga simmarna dyker i så snyggt. Där skulle jag komma med ett magplask. Och sedan simma de där 100 meterna på 5 minuter. Ungefär.

En tanke från gårdagens jobb.
Vad tänker folk som sätter upp en hel drickaback på bandet i kassan? Hur kan någon tro att jag vill ha upp den där? Folk är bra korkade.

Inga kommentarer: