lördag 2 augusti 2008

dagens action

Jag har faktiskt kommit igång bra med min tenta. Lite iallafall. Det finns hopp om att bli klar.
En dag. Snart. Kanske. Iallafall.
Jag gick ut i köket för att koka mig kaffe. Och vad ser jag utanför mitt köksfönster? Om inte tre brandbilar! (och en granne med bar överkropp...)
Jag tryckte näsan mot rutan undrade vad tusan som var på gång. Inget tut och inget blink. Tre sekunder senare ringde en annan granne, tillika kollega. Även hon hängde nyfiken i köksfönstret. Och liksom de flesta andra grannar rusande vi ut. Ingen rök och inte heller någon eld. Vad de egentligen gjorde här vet jag inte. Men antagligen letade de brandvägar.
Så egentligen var det inte så mycket action.
Men brandmän är ju brandmän.

Nu åker jag och handlar nyttig mat i en annan mataffär.
Jag är ledig. Alltså otrogen mot ica.

Underground - Broder Daniel

Inga kommentarer: