lördag 30 augusti 2008

koffeinkicken som försvann


Så gick två dagar till på skolan i Borås. Ämnet för början av höstterminen är Användarstudier. Två dagar fyllda av föreläsningar kräver sitt kaffe, även om ämnet är intressant som tusan.

Och vilken lycka att finna att veckans kaka är chokladboll, tidigare känd som den mindre politiskt korrekta negerbullen. 12 kr för kaffe och kaka är iallafall billigtbilligt och kan göra en student glad i flera timmar (cirka två dagar)

En något suddig kaka... men god var den!

Inför sista föreläsningen fanns ingen energi kvar, ingenting att hämta i koffeinet. Föreläsningen om referenssamtal och låntagare gick över att i mina öron handla om långtradare. Steget är inte långt i ett trött tillstånd.

Vad kan vara bättre än att komma hem till Kärleken efter två långa dagar. Bli mött på en järnvägsstation. Vad som skulle bli ett romantiskt möte blev istället ett tåg vars dörrar inte ville öppnas, en förvirrad Kärleken på perrongen och en jag som bara ville av.
När SJ tillslut bestämde sig för att släppa ut sina passagerare så blev det ett skutt fram till honom, matinköp på ett styck icke-ica mataffär och hem till varma mackor. Vad mer kan begäras av en fredagskväll?
Om två veckor och två dagar bor jag offeciellt här. Jag har mina egna nycklar med morfars gamla söta svarta fågel i nyckelknippan. Hade jag orkat skulle spontandansen utförts. Men istället fyller jag i en ansökan om bonuskort till Hemköp. Det är min övertygelse att att den som har flest bonuskort när hon/han dör vinner.

your most valuable possession- Ben Folds five

Inga kommentarer: