fredag 1 augusti 2008

vackert så vackert

Det började bra. En picknick på stranden med en vän. Sol, hav och sand.
10 minuter innan konserten skulle
börja så var vi 4 personer i lokalen. Plus mannen i baren. När konserten drog igång 40 minuter senare så var det tokfullt.
Förbandet,
The Tarantula Waltz, bestod av ett ensamt popsnöre med gitarr. Han tog i så att han nästan sprack. Hjärta, smärta och mörker. Perfekt för en solig och varm sommarsolnedgång.
Ett par minuter innan kl 23 klev Christian Kjellvander upp på scenen tillsammans med för mig en okänd körtjej. Det blev dryga timmen av fantastiskt bra akustisk konsert som jag kommer att leva på ett par dagar.


Jag saknar Kärleken, och det är över en vecka tills jag får vara nära honom igen.
Det är en saknad som känns i hela kroppen.


Ikväll är det jobb som gäller. Så innan dess glömmer jag återigen omtentor. Istället tar jag min iPod och cyklar till stranden. Jag behöver solen, ljuset, havet och värmen.

Somewhere Else - Christian Kjellvander

Inga kommentarer: