fredag 27 mars 2009

bakad potatis ett av världens mysterium

Jag förstår inte vad jag gör fel. Ett nytt försök till att äta bakad potatis.
19.10 satte jag in två potatisar i ugnen. 200 grader och i mitten av ugnen. Med skurna snitt.
20.45 försökte vi äta dem. De var fortfarande inte helt färdiga. Galenskap är dess förnamn.
Hur gör jag för att få goda och färdiga bakade potatisar?
Utan att blanda in mikron. Det är sannerligen dagens I-landsproblem!
Kärlekens fetaoströra var iallafall god.
Nu ska vi dippa upp resten med popcorn och morötter. Nyttig fredag. Bortsett från att potatis inte är GI. Men jordgubbe-glassen borde vara det.
Och helt klart rödvinet. Det har jag läst på en säker källa
Kvällen avslutas med något avsnitt av säsong ett av den helt fantastiska serien Six feet under.

1 kommentar:

moi sa...

Folie! De blir snabbare klara i folie, om du inte redan hade dem i det =) / Hon Som Inte Bygger Varuberg I Affären ;P