fredag 13 mars 2009

introtävling

Kärleken hade en tävling på sin musikblogg. Känn igen artisten på bilden-tävling.

Jag hakar på, och har låtit slumpgeneratorn på min mp3-spelare välja ut 10 låtar. Nedan följer inledningsraderna eller inledningsraden till några sånger.
Gissa vilka och skriv era svar i kommentatorsdelen.

Priser. Hmm. Kanske. Men våga inte fuska med Google!

1. Skies are grey for miles around. Though the sun tries hard to break through the clouds...
2. Poetry is no place for a heart that's a whore. And I'm young & I'm strong
3. One day I’ll grow up, I’ll be a beautiful woman. One day I’ll grow up, I’ll be a beautiful girl.
4. I was slicing up an avocado. When you came up behind me.
5. Jag är på väg. Någonstans där du ser.
6. Heavy is the mind that can't be told. When its time to let it go.
7. Winter blues no love for you. Seasons change in a gothic way.
8. Jag har skuggat dig i år. Jag har sparat varje klipp.
9. I was happy in the haze of a drunken hour.
10. Dreamt I was back with pirates and cats.

Svaren kommer inom kort.

That joke isn´t funny anymore - The Smiths
(en låt som inte finns med bland tävlingsbidragen)

14 minuter kvar att jobba denna fredag.
Imorgon väntar 10 härliga arbetstimmar till.
Men först skall det ätas fejkfisk och sovas ett par timmar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

de här kunde jag:

2. Martha Wainwright - Bloody motherfucking asshole

3. Antony & the Johnsons - Today I am a boy

4. Jens Lekman. kommer inte på vilken låt så antagligen någon från andra skivan

7. Glasvegas - S.A.D Light

8. Kent - Insekter

9. The Smiths - Heaven knows I'm miserable know

10. Teitur. en låt från Poetry & aeroplanes...

moi sa...

Dessa var de enda jag kunde:
2. Today I am a boy, med Anthony and the Johnsons
4. Your arms around me, med Jens Lekman.
8. Insekter, med Kent
9. Heaven knows I'm miserable know, med The Smiths.

Häpp