söndag 22 mars 2009

ut och springa

Vad kan passa bättre en gråmulen söndag, än att äta gröt och sedan ge sig ut på en löparrunda?
Vädret kunde knappast vara bättre för springning. Runt 7 grader varmt och ett lätt duggregn.
Kärleken satte iväg som en jäkla gnu och jag flåsade på.
Vi hade tagit oss till motionsspåret vid Bulltofta.
Mycket hundar, pensionärer och barnfamiljer.
Jag bestämde mig för 5 km slingan. Ibland gick det bra. Ibland ville jag bara sätta mig ner och vänta på att någon skulle komma och hämta upp mig.
Men runt kom jag. På den något blygsamma tiden 39.57.
Jag får ändå vara nöjd med tanke på bristen på träning och att jag varit mer eller mindre förkyld sedan i januari.

Det stora målet är Tjejmilen under 60 minuter.
Men först skall jag springa 5 km under 30 minuter.
Imorgon är det spinning och på tisdag kommer jag nog inte ur sängen.

Good Old Desk- Ron Sexsmith

Inga kommentarer: