tisdag 3 mars 2009

pysslig

På väg från bussen till lördagens inflyttningsfest lekte jag med bussbiljetten. Det blev en så här fin båt. Ibland kan jag vara riktigt pysslig. Den stora frågan är när halsduken jag stickar på ska bli klar. Det var nog ett år sedan jag började. Men ryktet säger att det kommer en vinter till.



Denna nedre bild visar presenten som det nyinflyttade paret fick. Mest glad blev allt Dr Phil. Jag är mest nöjd med att jag äntligen, efter så många års väntan fick ge bort en hederlig godisk*k!


Det var en rolig fest. Ryktet säger att jag spelade luftgitarr och sjöng HBK-kampsånger på hemvägen. Men eftersom jag själv inte minns det så har det inte hänt. Sådan är lagen.

I Skåne pågår ett mjölkkrig som snart nog kommer att trappas upp.
Coop ska sluta sälja produkter från Skånemejerier. Sicket dumt påhitt! Att frakta mjölk från alla andra delar av Sverige utom Skåne till Skåne. Nejtack. Dummerier helt enkelt. Så join the movement och skriv på protestlistan här!
Så nu försöker jag lära mig att hitta på Hemköp istället. Tidigare har jag undvikit butiken eftersom det är svårt att hitta. Och svårt att hitta ut.
Men nu börjar jag gilla de små tanterna i kassan.

Och äntligen har jag hittat Sojabullar igen! Som vi har letat. Men nu ligger ett paket i frysen. Tack Hemköp!

Time - Ben Folds

1 kommentar:

Tingeling sa...

Hejsan vännen!

jag lovar att det inte ens är så att denna vintern är över än.. Min födelsedag, i Borås, den 29/3 så är det garanterat snö... klar med halsduken tills dess?

Kram
Sofia