torsdag 19 mars 2009

grattis Malmö

Ett nytt shoppingcenter. Det borde vara efterlängtat och med en känsla av alldeles nödvändigt. För det finns inga andra shoppingcenter i Malmö.
Det ligger två hus i vägen. Annars hade jag sett Entré ifrån balkongen. Det tar 5 minuter att gå dit. Mitt logistikjobb avslutades idag med att danskarna jag jobbat för bjöd på smörgås och kaffe.
Det bästa med Entré? Jodå, det finns bra saker. Barista, detta fantastiska café som annars finns i stan. Nu finns det på krypavstånd.

I tisdags gick vi på bio. En paraktivitet med ett annat par. Vi såg dessvärre filmen Mammut och det känns som om jag förlorat två timmar av mitt liv. Det är två timmar som jag aldrig får tillbaka och jag vet inte vem som jag borde stämma.
Det var längesen jag var så uttråkad av en film, så genuint uttråkad. Inte ens popcornen gjorde sitt. Jag hade nog behövt en baginbox vin för att härda ut.

Det finns uppenbarligen anledningar att klaga på resor. Men var klagar man på dålig biofilm?

Volcano - Damien Rice

Inga kommentarer: