fredag 20 mars 2009

Facit

Här kommer facit till förra veckans Intro-tävling.
Två tävlande, ingen hade alla rätt. Men bra kämpat!
1. Skies are grey for miles around. Though the sun tries hard to break through the clouds = Least That I Can Do. Ron Sexsmith
2. Poetry is no place for a heart that's a whore. And I'm young & I'm strong = Bloody motherfucking asshole. Martha Wainwright
3. One day I’ll grow up, I’ll be a beautiful woman. One day I’ll grow up, I’ll be a beautiful girl = For today I am a boy. Anthony and the Johnson
4. I was slicing up an avocado. When you came up behind me = Your arms around me. Jens Lekman
5. Jag är på väg. Någonstans där du ser = Linda Linda. The Pinks
6. Heavy is the mind that can't be told. When its time to let it go = Swimming pool. The Submarines
7. Winter blues no love for you. Seasons change in a gothic way = S.A.D Light. Glasvegas
8. Jag har skuggat dig i år. Jag har sparat varje klipp = Insekter. kent
9. I was happy in the haze of a drunken hour = Heaven knows I´m miserable now. The Smiths
10. Dreamt I was back with pirates and cats = Josephine. Teitur

Fredag eftermiddag. Jag har blivit medlem i Lady Fitness och sprungit 30 minuter på ett löparband. På måndag är det spinning. Jag är peppad. Dagens hittills roligaste, såg en polisbil med registreringsnummer AFA. Ytterst passande!

Jag ska skriva lite sammanfattning på en tenta som borde lämnats in långt tidigare. Och dricka något gott. Och se på Gilmore girls. Men först ska jag lyssna klart på Weeping willowa underbara cover av Unchained melody. Bra. Så jäkla bra!

2 kommentarer:

Sandra sa...

Var ändå alldeles för svårt för mig. Men Linda, Linda borde jag ju iallafall haft en chans att klara (mainstreamist-javisst!).
Man tycker ju att poliserna borde ha lite urskiljning när de väljer reg.skyltar. Vadå? Klart de får välja, de är ju poliser!

moi sa...

30 min på löpbandet är inte dåligt! Det är skönt att komma igång!

Nu har jag svarat dig med lite tips på joggingturer i Malmö, gå in och läs! Och tack för alla låt-tips!! =)