torsdag 22 oktober 2009

Äntligen!

Äntligen har svenska kyrkan sagt ja till att homosexuella skall få gifta sig i kyrkan och ingå äktenskap. Det var minsann på tiden. Men när jag läser kommentarer på Aftonbladet så blir jag minst sagt mörkrädd:

"Allt som jag tyckt va bra med kyrkan är som bårtblåst nu,min dotter kommer aldrig att få uppleva alla dom fina saker som jag fått i kyrkan för nu ska det väll hängas upp pride flaggor och dom gifter sig väll i sina fjolliga skinnkläder och pastellfärgade utklädnader...Tack o hej svenska kykan. -Besviken familj"

En man, som passande nog kallar sig för Boygeorge skriver:
"snart kommer pedofiler gifta sig med sina offer och Ni kommer och skriva "Kärleken segrade i dag" sorligt"

Usch usch usch!
Jag är inte medlem i svenska kyrkan längre, men nog minns jag att kristendomen har ett kärleksbudskap.
Jag googlade och fann följande i Johannesevangeliet, 13 kapitlet, versen 34:
Ett nytt bud ger jag er: att ni skall älska varandra. Så som jag har älskat er skall också ni älska varandra.

Så skärp er nu alla trångsynta och konservativa dårar där ute! Kärlek till alla!

2 kommentarer:

Sandra sa...

Rart att den besvikna mamman inte ens kunde stava till kyrkan/kykan

antz sa...

rart att hon inte kan stava till bårtblåst/bortblåst heller.