fredag 23 oktober 2009

ordet jag söker är hutlöst.


Saffran. Lussekatter. Risotto med saffran. Lukta på saffran. Jag gillar saffran. Idag köpte jag ett paket på Hemköp. Ett halvt gram till det tokiga priset av 39,90 kr. Snabb huvudräkning och det blir 80 000 kr för ett kilo. Det är läge att använda uttrycket Shit pommes frites.
Så nästa gång jag lagar saffransrisotto så förtjänar den att avnjutas till champange. Eller iallafall päronsoda.

Det blev inga höstskor idag heller. Snygga skor är jobbigt för mig att hitta. Mina fötter är breda som lagårdsdörrar. Jag kommer sakna mina lila tygskor och mina svarta Converse i vinter.
Sakna och önska att jag vore här. Vem följer med?

Geraldine - Glasvegas

2 kommentarer:

antz sa...

jaaaaaag!!!

Recept och bakrecept sa...

Snart är det lussekattsbakning för mig också!

Hittade ett toppenrecept på lussekatter som jag också har lagt upp på min blogg.

Fin blogg!