onsdag 21 oktober 2009

get random 091021

För relativt längesedan lekte Kärleken loss på sin blogg.

Spelreglerna är enkla: Sätt din mp3-spelare i play all random-läge och slumpa fram 15 låtar. Resultatet: 15 låtar som säger allt om ditt liv och vem du är. Eller något i den stilen.

Här kommer mina låtar, denna onsdag i oktober.

First chance I get - Ron Sexsmith
Let it fall - Lykke Li
Endless night - Weeping willows
Säg är det sant - The Pinks
Den döda vinkeln - kent
Stranger into Starman - Aimee Mann
Lowdown - Tiger Lou
You me and the Bourgeoisie - The Submarines
Drunken Butterfly - Sonic Youth
Unhappy birthday - The Smiths
Go on - Swan Lee
Hugsa positivt - Teitur
Smokers in love - The Lucksmiths
Vy från ett luftslott
- kent
Christmas with Jesus - Josh Rouse

Men vem väljer egentligen ut låtarna när Random-funktionen används? Det är en fråga som plågat mig under många år. Sitter det en minitomte och väljer med största omsorg?

Det är kanske bättre att jag plågar mitt huvud med lite katalogisering istället.

Sjalbantningen idag har inneburit 55 minuters powerwalk före frukosten.
Fil och müslifrukost.
Linssoppa med äpple och potatis. Till det en ostmacka.
Vaniljkesella, digestivekex, banan och en clementin.
Och till kvällen blir det Vegetarisk sushi och som efterrätt 15 pistagenötter.

Tillbaka till huvuduppslag, författarnamn, biuppslag och vad de nu egentligen är jag sysslar med.

1 kommentar:

antz sa...

jag tror helt klart att det sitter en minitomte inne i mp3-spelare och väljer ut med största omsorg. en väldigt väldigt snabb minitomte...