lördag 17 oktober 2009

pling i bollen


Jag fick en rejäl snilleblixt på väg till affären. Jag ska banta med sjalar. Men då menar jag inte att jag ska banta genom att äta sjalar, det tror jag inte är nyttigt. Istället ska sjalarna fungera som en morot, sjalar är ju trots allt lite av en drog för mig.
Grejen är enkel. För varje kilo jag tappar så får jag köpa mig en ny sjal. Eller halsduk.
Som en kickoff till detta projekt så köpte jag mig en vansinnigt mysig halsduk. Det är nästan så jag längtar till snö och minusgrader.


Och jag lovar att redovisa varje sjal här på bloggen. Om det går som jag vill så skall 16 sjalar visas upp. Nu kör vi. (Eller på måndag. Först ska jag äta lite löjligt dyrt naturgodis. Men det ska jag njuta skiten ur!) Men måste jag lämna bort en sjal om jag går upp istället?

Klockan passerar snart 12 och förhoppningsvis kan Kärleken snart sluta sitt jobb där stackarn suttit sedan kl 6.
Vad han gör? Svår fråga, men, eftersom han jobbar på kontor så dricker han kaffe, bläddrar i papper och säger
-Hmmmmm
(troligen skriver han saker på en dator också)

I väntan på skiva nr 8:
Klåparen - kent

1 kommentar:

Sandra sa...

Sjalbanta, sälj idén till Amelia! Går du upp istället får du väl sätta sjalar i karantän tills du är på nedgång igen? Finns det verkligen så mycket sjalar i Malmö?Fast jag köpte 2, och var på väg att köpa fler i Göteborg, så det kanske inte är något problem. Lycka till!