fredag 12 mars 2010

9 procent

Träning och mera träning. Jag har fått ett nytt träningsprogram med fria vikter. Nu ska gäddhänget bort! Bort, väck, försvinn!
Jag fick även kliva upp på vågen och den visade, trots gårdagens restaurangbesök, på 69,0 kg. Den visade även att jag tappat i fettprocent. 5 januari var min fettprocent 40,2. Nu ligger den istället på 31%. Jag är på rätt sida. Och tydligen har fettet runt mina inre organ minskat och ligger på en bra nivå. Bra nivåer är bra, det hörs ju liksom på namnet.
4 kilo kvar alltså. Och jag ska bannemig klara det utan att gå tillbaka till helfarten. Jo, det ska jag! Hälsoboris gav mig 11 kg vikter och sa åt mig att kliva upp och ner på en stepup-bräda tre gånger. Sjukt jobbigt. Och de där elva kilona satt tidigare på mig. Det ska aldrig bli så igen! Fy för tusan vad elva kilo är mycket när jag tänker efter.

Gårdagens besvikelse och frustration är borta.
Min armar är härligt trötta efter träning. Lägenheten ber om att få bli städad, böcker ligger och ber om att få bli lästa. Städa eller plugga. Det är en svår fråga.

Igår var jag sugen på kanelbullar. Det blev ingen kanelbulle. Mitt bullsug kom efter konserten, och då var klockan midnatt. Det är dåligt med jouröppna kanalbullebutiker i Malmö efter midnatt.

Städa. Plugga. Städa. Plugga.

In between - Josh Rouse

1 kommentar:

antz sa...

vad duktig man kan vara! [puss]