måndag 8 mars 2010

tant


Vi håller på att få en ny ganne. Grannen heter Tommy och håller som bäst på med att bära lite lådor och springa i trappan till vinden. Jag har spanat lite på Tommy genom titthålet. Det ser ut att vara en man/grabbhalva på 25-35 år. Titthålet i dörren är ger inte bästa förutsättningen att bedöma någons ålder. Det är dessutom två män/grabbhalvor som springer i trappan. Den ena har röd tröja och den andra blå. Jag vet inte vem som är vår Tommy.

Medan jag stod med ögat tätt mot titthålet, hållandes andan (jag vill ju inte att han ska höra min närvaro och tro att jag är en crazy granne) så kom jag på mig själv med att tänka följande: Om han nu enligt min bedömning är runt 25 år, kommer han då ha partaj och spela dunka dunka? I såfall vill jag ha tillbaka de gamla grannarna som inte gjorde mycket väsen av sig. (förutom att jag hörde deras väckarklocka). Denna oro för dunkadunka och sena nattliga partaj tillsammans med att jag köpt Anti Age-ansiktskrämer (dag och natt) gör att jag känner hur håret blir grått. Jag har blivit tant. Jag borde dessutom genast lära mig virka. Och hade det funnits is kvar på gatorna så skulle mina skor givetvis haft broddar.
Ojojoj. Klockan är jättemycket. Jag borde sovit för en timma sedan. Hur ska jag annars orka gå upp när tidningen kommer?

3 kommentarer:

antz sa...

men världens sötaste tant ju! puss!

Frugan i stugan sa...

Hihi! Jag har också bott i stan ett tag... Då var man väl å tryckte ögat mot titthålet i bland, fast HU va hemskt om någon skulle upptäcka att man stod där och smygtittade! Haha... och att man höll andan! Men spännande med nya grannar! Vet du vem som är erna tommy nu då? Mysig blogg du har! :-)

nollgradig sa...

Tackar!
Jag har tyvärr inte haft äran att se Tommy någon mer gång. Men jag hoppas att han kommer flytta in ordentligt i helgen. Titthålet kommer bevaka nogrannt!