torsdag 4 mars 2010

en bra torsdag

Torsdagar innebär att jag är ledig kommande dag. Fredagar är lediga dagar riktigt bra dagar.

Jag körde först ett Bosu-pass, balansen har inte blivit bättre sedan förra veckan. Det har verkligen inte musklerna i axlarna heller. Jag ska skaffa mig muskler i axlarna. Förslagsvis nästa fredag då Xtravaganza ska uppdatera mitt träningsprogram.

Efter dagens Bosu-träning gick jag till ett spinningpass och svetten rann. Efter en dusch och promenad hem i isande vindar (mitt blöta hår frös till is där det stack fram under mössan) så fann jag ett paket på golvet i hallen. Kärleken lämnade ett paket till mig innan han gick iväg till en konsert på KB. I paketet låg Josh Rouse alldeles nya skiva El Turista. Och som den svänger!
Josh Rouse under en fantastiskt bra konsert på Babel i Malmö, vintern 2009.

Men i paketet fanns också en jättefinast vinkaraff. Kärleken har lyckats döda mina två tidigare karaffer. Och jag har kommit med små och diskreta hintar om att det minsann på Indiska finns fina karaffers. Han är duktig på att fånga upp sådana saker.



Tänk vad en kall torsdag i mars kan förgyllas ännu mera! Och om 11 dagar spelar Josh i Malmö igen. Mera sväng till folket!!

Okej. Dags att bita tag i böckerna ett par timmar och försöka plugga. Iallafall en stund till. Imorgon ligger pluggandet på is. Jag ska ta bussen till Lund och studiebesöka Bibliotekstjänst. Studiebesök är bra. Särskilt när det bjuds på mat och när jag får ha namnskylt på mig. Sofie, distansstudent vid BHS i Borås. Flådigt ska det va!

Inga kommentarer: