tisdag 16 mars 2010

en sämre tisdag

För vilken dag blir bra efter att ha börjat med halsont och huvudvärk? Inte särskilt många skulle jag säga. Det blev inte bättre av att de även idag fattades en person på jobbet. Och när det är mycket att göra så saknas en extra person väldigt mycket.
Maten åkte in i ugnen försent. (inte mitt fel)
Ett sällskap på 11 personer fick mat avsedd för ett sällskap på 7 personer. (mitt fel)
Extra mycket disk. Extra trött diskare. (jag)

Men jag överlevde att jobba över en stund. Det blir ingen träning idag. Det blir dusch, lite mental träning och sedan La Dolce Dylan Mckay. Jag tänkte ramla ner i soffan. Med en kopp te och lite gamla hederliga avsnitt av Beverly Hills 90210. Och vara lite sur på mig själv som tog ut våren lite i förskott igår. Min knäkorta och fina lila manchesterkjol värmde inte speciellt bra under gårdagskvällen. Vill man vara fin... så blir det till att räkna med en förkyldning. Eller vad det nu handlar om. Sömnbehov kanske? Eller bara ett behov av att ta det lugnt i soffan ett par timmar.

Och med lite tur och mycket te så orkar jag spinnerlispinna imorgon istället.

Directions - Josh Rouse

Inga kommentarer: