fredag 30 juli 2010

åderlåtning

Min fredag har hittills varit morgonjoggingtur i regnet, lite frukost (fil med müsli och knäckebröd med keso), en bussresa och en kortare promenad, även den i regn. Mitt mål var Blodcentralen.
5 deciliter blod fattigare och en fin röd handduk rikare. För att inte tala om det fina bandaget som ska sitta på i ett par timmar. Och fikan jag fick. Och den något inaktuella skvallertidning som jag fick läsa. Lämna blod är riktigt trevligt. Förutom att det sticker till och att jag inte kan låta bli att fascinerat titta på hur blodet rinner ur min kropp.

Jag gillar inte blod och nålar. Men att lämna blod är för en bra sak så va fan. Jag lämnar blod - och nålfobin hemma!
Varför inte lämna blod du också?

Läs lite mer om att lämna blod; Blodgivning

Efter blodgivning rekommenderas vila. Och det är vad jag ska göra resten av dagen. Jag placerar mig i soffan med boken om Mötley Crüe och ett öga på friidrotts-em.
Hoppas boken är lika äcklig som den ryktas vara!

Inga kommentarer: