fredag 2 juli 2010

fotbollschock

Holland har slagit ut Brasilien ur VM. Jag gillar Brasilien, de spelar alltid (nästan) en bra, snabb och rolig fotboll. Men ännu mer gillar jag när ett underdog-lag vinner. Såsom just skedde. Heja Holland!
I VM-studion står Stefan Selakovic. Jag har bra minnen av honom. "Sella" spelade i Halmstads BK under ett par år. Han var med och ordnade sm-guldet 1997. Det var han som såg till att Halmstad Norra (IFK Göteborg) krossades med 6-0.
Kom tillbaka Selakovic!

Ikväll är det grill, kubb och film som gäller.
Jag ska dricka ett glas vin, äta några Dumlekolor och försöka dämpa min pms.
Det där med pms är intressant, att inte ha kontroll över humöret. Jag blir sur på det mesta. Igår ryckte jag tallriken ifrån en kille som jag tyckte tog för lång tid på sig och som inte förstod var han skulle göra av tallriken i disken.
Idag har jag svurit åt katten som jamade vid ytterdörren, jag har ätit många Dumlekolor, mumlat fula ord om de bortskämda människorna på jobbet.

Nu taggar jag ner och försöker lugna mig.
Lägenheten är städad och om 30 minuter kommer gästerna
Andas.

1 kommentar:

Sandra sa...

ÅÅÅÅÅÅ. Men en lite mer smickrande bild hade du väl kunnat valt? Du, det lät nästan som om han kom från Vabaäj!