fredag 9 juli 2010

tillbaka i verkligheten

Min semester (obetalda ledighet) är slut.
Den skånska resan gick gick från Helsingborg till Lund tillbaka hem till Malmö.
Kultur, god mat och drinkar. Det är så det ska vara.

Näe. Ingen träning idag. Jag lägger mig i soffan och läser en bok istället.

Men först ska jag ställa in saker på min nya flådiga stegräknare. Med den här lilla godbiten kan jag räkna steg, kalorier, antal raska steg, distans, förbränd fettvolym och säkerligen meningen med livet eller hur stor rymden är. Det sista är jag inte säker på. Jag är lite tveksam till den där fettvolymen också. Men roliga små prylar är alltid roligt att ha.
Jag har förbrukat ett par stegräknare genom att jag tappat dem.
Den här har ett praktiskt snöre som jag kan knyta i byxorna. Tydligen ska den funka även i fickan eller i väskan.
Version 3 av den här stegräknaren innebär säkerligen att jag inte ens behöver gå.
Men det verkar lite tråkigt.

1 kommentar:

Emma sa...

Häftig maskin! Kan den fixa tvätten och disken med?