tisdag 27 juli 2010

nu jäklar

Frukost: Havregrynsgröt med osötat äppelmos
Lunch: Avokado och bönsallad
Mellanmål: Keso med bär
Middag: Grekiska bönor i ugn.

Motion: tvättstuga och kvällspromenad.

Gårdagens födelsedag innebar en del alkoholhaltiga drycker. Jag känner mig lite trött och seg idag. Det där med att träna "dagen efter". Vad gäller egentligen? Jag förstår att kroppen är trött och hellre vill bränna alkoholen än fettet, att mjölksyran attackerar snabbare och allt sådant. Efter lite googlande är jag inte så mycket klokare huruvida det är farligt eller inte att träna dagen efter.

Ivilketfallsomhelst. Imorgon kl 7.00 är det spinning på Friskis. Då kommer jag att vara där.
Nästa vecka börjar augusti och de pass jag saknat under juli återkommer på schemat. Skivstång på fredagar och skivstång/spinning på söndagar.
Men mest ser jag fram emot Army Fitness. 24 augusti. Ett datum som peppar och skrämmer.

Okej. Ledighet. Jag skärper mig och tar tag i de skolsaker som jag borde göra.
Jag placerar rumpan i soffa och läser romanen Mörkrets Hjärta.

Inga kommentarer: