onsdag 21 juli 2010

kattmys

I lördags tog vi bilen ut till landet. Strax norr om Hallandsåsen hamnade vi på en 30-årsfest. Festen hölls på en bondgård och i ladan hittade jag en sådan här liten ultrasöt dunboll. Kattungen hade en minst lika söt kompis. Det blev ett par besök in till katterna under kvällen. Vem kan liksom stå emot något sådanthär?
Och nog borde jag ha stoppat båda katterna i min väska? Selmakatten hade mest troligt blivit överlycklig över två små energiska bebisar. (Eller inte)

Ikväll är det inget bad. Istället blir det bio och Shrek i 3D. Jag känner mig skeptisk. Mot hela 3D- grejen. När jag var liten kunde man köpa 3D-glasögon i Pressbyrån. Glasögonen var gjorda av papp. Det ena ögat var grönt. Eller om det var blått. Det andra var rött. Jag såg ingen som helst 3D-effekt. Inte på tv. Ingenstans. Men utvecklingen kanske har gått framåt sedan movieboxens tid?