fredag 13 augusti 2010

Helsingfors

Helsingfors är en otroligt mysig stad. Jag gillar den skarpt. Jag gillar Helsingfors så mycket att den åker upp på en andra plats över favoritstäder. På första plats ligger Rom, helt ohotad.
Vi åkte tåg till Stockholm, gick bara lite fel på väg till färjan, hoppade på färjan, åt en god middag, drack lite drinkar, sov, åt en god frukost, promenerade stan runt tills våra fötter värkte, sov en timma på färjan, åt ännu en god middag, drack mera sprit, Kärleken sjöng karaoke, vi dansade någon slags dans, somnade, vaknade nästan framme i Stockholm, slog ihjäl lite tid i Stockholm, åkte tåget hem.
Det var kortfattat våran semester.
Hamninloppet till Helsingfors. Färjan anlände kl 09.55.


Vi såg bland annat Sibeliusmonumentet. Här sedd under och liksom innifrån.


Vi såg även Domkyrkan. Den är stor.

Vi gjorde som man ska göra på en Finlandsfärja. Tyvärr var Hello Kitty-kepsen något liten.


Och vi köpte billig tax free-sprit. Och sådant blir vi glada av.

Nu är verkligheten tillbaka. Jag har kört 60 minuters skivstångsträning (tror det heter Body Pump på de gym som är lite fräckare än Friskis&Svettis). Imorgon väntar 60 minuters spinning på förmiddagen och sedan måste jag söka lite jobb. Kärleken är på Way Out West så katten och jag har en tjejhelg. Jag sitter vid datorn och hon jagar insekter på balkongen. Fredagsmys.

Sov gott!

Inga kommentarer: