tisdag 24 augusti 2010

kräla i gräset

Det var tuff träning. Löptestet över 2 km klarade jag på 12.40 minuter. Illa. Dåligt. Fy. Jag har satt upp som målbild att om 6 veckor ska jag springa samma sträcka på under 11 minuter.
Det som oroar lite är att jag hade lite svårt med andningen och att få luft. Mina lungor och luftrör verkade krympa och jag fick ungefär samma känsla som när jag som ung fotbollsspelare med ansträngningsastma. Jag hoppas att det bara är en tillfällig formsvacka.
På torsdag är det dags igen.

Nu är det dags för lite kvällste.
Och snart lite So you think you can dance. Om jag kan hålla mig vaken.

2 kommentarer:

Bella sa...

Vad gjorde ni efter löpningen? Taggad inför Tjejmilen? =)

nollgradig sa...

Efter löpningen fick vi testa olika militära uppställningar och springa runt på en fotbollsplan för att utföra dem. Sedan tränade vi magen och avslutade med att på mage åla oss fram över gräset.
Idag gör kroppen ganska ont.
Nya tag imorgon.
Tjejmilen? Nja. Inte just idag, men det kommer!