tisdag 31 augusti 2010

mörkrädd

Valet närmar sig och genom brevinkastet ramlar det ner en hel del information ifrån olika partier. Idag var det dags för Skånepartiet.
Jag blir minst sagt mörkrädd när jag läser deras partiprogram. Skånepartiets slogan är "Öknens lag, fru Toblerone, skall ej rå i ETT FRITT SKÅNE".
Det viktigaste för Skånepartiet är att Skåne skall bli självständigt, inflyttningen till Skåne skall stoppas och att Islam skall avlägsnas som ideologi.

Skånepartiet vill inte använda våld för att avlägsna Islam ifrån Skåne. Istället vill de återgå till det gamla missionsspåret där de hjälper sina muslimska vänner att lämna den "förfärliga vidskepelsen". Vänner. Människorna, vars religion de vill förbjuda och vars hemspråk som skall upphöra i skolorna, har de mage ett kalla vänner.
Inte nog med det. Skånepartiet har även förslag på en ny trosbekännelse. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta: "Jag tror på Skåne och inte på ISLAM, skål!". Och för att befästa sin nya trosbekännelsen skall skålen utbringas med alkohol.

Det värsta är att människor tycker så här. På riktigt. Och att människor kommer att rösta på det här partiet. Det finns all anledning att vara mörkrädd.

3 kommentarer:

Bella sa...

Och här gick jag och trodde att Sd inte var kloka. OMG, jag är glad att jag har lämnat Lund och nu slipper riskera att utsättas för deras vansinniga påhitt. Får de ens bilda ett parti?

Sandra sa...

Skriver de såhär på riktigt?! Har inte riktiga människor förresten tröttnat på det där toblerone-tjatet för sisådär ett tiotal år sedan? Men visst måste väl det där räknas som rätt grov hets mot folkgrupp? Får man gissa att det mest är pensionärer och glesbygdsbor (dem känner jag nämligen till) som röstar på dem?

nollgradig sa...

Sandra; Joo de är skrämmnde nog på riktigt. Jag har citerat direkt ur deras valreklam som vi fick hem i brevinkastet.
Och ja. Folk röstar på dem. Det är nog det värsta!