lördag 28 augusti 2010

uppochhoppa

Upp kom jag. Gröt åt jag. Åkte buss till Bulltofta gjorde jag. Sedan var det uppställning, uppvärmning, plåga axlar, plåga mage, plåga armar, plåga lår, springa, flåsa, tokspringa och ultraflåsa.
Lite streching, en bussresa, en proteindrink och en dusch senare känns kroppen sådär härligt matt och trött. Jag sitter i soffan och tittar på reprisen av So you think you can dance. Kärleken har jobbat och missade dagens träningspass. Hans läxa ifrån Amry-ledarna är att springa 5 kilomter, göra 50 situps, armhävningar och upphopp. Därefter ska jag plåga honom lite till med lite axelövningar och annat roligt. Att se andra plågas... vem gillar inte det?

Men först Ikea för att köpa en ny madrass. En madrass som förhoppningsvis gör min rygg glad.
Hur har du rört på dig idag?

1 kommentar:

Sandra sa...

jojo, GICK först hem till päronen för att äta pizza och dricka vin, och CYKLADE sedan hem med min ny-gamla cykel, det vill säga mammas gamla som hon inte vill ha längre eftersom hon köpt en ny. (I och för sig hade jag ju tidigare under dagen sprungit skytteltrafik efter gamlingarna på jobbet, det ger också motion!)