torsdag 21 januari 2010

Att vara isbit

Det är kallt. Jo, visserligen kallare i andra delar av Sverige och världen. Men kylan i Malmö går igenom allting och rakt in i benen. Tydligen hade jag missat fem blomsteraffärer. Dagens uppdrag har varit att ta sig runt till dessa. Iskallt. Inget intresse. Ännu mer iskallt. Jag har varit hemma i två timmar. Och jag fryser fortfarande.
Men jag köpte mig en orkidé som plåster på såren. Eller filt i kylan.

Torsdagens vägning visade på ännu mera minus. Nu står vågen på 74,7. En bra siffra. 747 är en av världens bästa låtar. Och genom snabb huvudräkning så inser jag att det nu är 9,3 kg kvar till min målvikt.

Kvällsmat. Varm cappucino-shake får det minsann bli. Och lite konståkning på svt-play. Och krypa ner under tjocka täcket med en bra bok. Jodå. Torsdag it is.

1 kommentar:

antz sa...

duuuktig! [puss!]