söndag 17 januari 2010

blingbling

Idag har jag bakat en kladdkaka till. Se men inte röra.
Och så har jag pimpat mig själv genom att låta en riktig frisör klippa luggen (det blir bättre än att göra det själv med kökssaxen), köpt lite fint blingbling i en av mina favoritaffärer (förutom Indiska). Namnet till trots så är det tydligen en tysk affär. Skumt, den känns inte tysk. Inga lederhosen så lång mitt öga kan se.

Imorgon åker jag till Borås och ska dra igång en magisteruppsats i Biblioteks & Informationsvetenskap. Alltså pimpade jag mina skolsaker och köpte ett Marimekko-kollegieblock, som den sanna (blivande) bibliotekarie jag är.
Och det jag ska unna mig när jag gått ner mina 15 kilon är en sjal ifrån bibliotekariernas favorit Gudrun Sjödén. Pimp myself!

1 kommentar:

Sandra sa...

Trendigt till tusen