fredag 8 januari 2010

dag 4

Ryktet säger att dag 3 skall vara värst. Det var igår. Då jobbade jag och kämpade mot suget efter att äta frallor med ost, pastagratäng och ännu mer ost.
Det är intressant hur inställd hjärnan är på att få mat. Igår var jag ytterst nära att stoppa en bit ost i munnen. Det gick helt på rutin och utan att jag tänkte. Som tur är hann jag tänka i sista sekunden och det blev ingen ost i min mage.
Jag måste också dokumentera min väg mot 65 kg.
Så här ser det ut på dag 4 under min soppresa. Enligt min egen våg så väger jag idag 77,9 kg. Det är en annan våg än den på Xtravaganza så eventuell viktminskning sedan i tisdags kanske jag inte kan se ännu. På Xtravaganza får jag väga mig en gång i månaden. Hemma kommer jag göra det en gång i veckan. Tror minsann det får bli på tisdagar i fortsättningen.
Häe. Dags att rota träningskläder i garderoben. Om en timma väntar min personlig hälsocoach Jessica på mig. Hon ska visa mig ett bra träningsprogram i gymet. Jag hoppas hon är lika hård som Jillian (ca 30 sekunder in i videon är det som bäst) i Biggest Loser. Det behöver jag.

2010-01-08. De grå byxorna passade perfekt för dryga två år sedan. Jag hade dem på mig när jag mötte svärföräldrarna. Nu stryper de blodtillförseln till mina lår och jag är inte ens i närheten av att kunna knäppa dem. Den där magen ska bli platt. Rejält platt.

Nostalgi: Didn't I (Blow your mind this time) - New Kids On The Block

1 kommentar:

Sandra sa...

Den där pastagratängen lät god emellertid...