måndag 4 januari 2010

vad gör en konsult?

Jag ska träffa hälsokonsulten Boris idag llockan 17.15. Vad jag behöver är en spark i baken, en kickstart, fundera på vad jag kan göra istället för att äta godis när jag stressar över skolan, ett träningsprogram och allmänt stöd.
För ett tag sedan gick min SysterYster (som verkar ha glömt sin blogg) ner en väldans massa kilon genom Xtravaganza. Så nu är det min tur. Ryktet säger att jag om ett par dagar kommer få en grym energi. Det låter trevligt. Jag minns knappt hur det känns. Att ha en massa energi över alltså.

Hälsokonsulten Boris. Det låter som en muskulös man med rakat huvud, fet guldkedja och tatueringar på halsen. Givetvis har han stora örhängen som liknar djurtänder.
Men vem är egentligen fördomsfull? Inte jag iallafall.


Frankie And Johnny - Johnny Cash

3 kommentarer:

Sandra sa...

Nä, nu tänker du på en Gymägare med tveksam apoteksverksamhet. En hälsokonsult är en BarbieKen-liknande man med blekta tänder och solariebränna, fönat, blonderat hår och färgade havsblå linser. Typiskt bilförsäljartyp som kallar dig Sofie i varannan mening och som skulle lyckas sälja sin mamma för en stor summa pengar på Tradera. Lycka till!

nollgradig sa...

JO, Jag hade fel, Boris var en yttepyttigt kort liten man med mörkt kort hår och glasögon. Inte en enda tatuering, han erbjöd mig inte heller att köpa hans mamma. Men det kanske kommer.

Sandra sa...

Det var min andra gissning. Och du, du kommer inte att ha råd med hans mamma