lördag 20 februari 2010

Saturday afternoon live

Jag har litesådär träningsvärk i armarna. Igår styrketränade jag för första gången på över en vecka. Och nog märktes min frånvaro. Det är lite skrämmande hur snabbt styrkan kan tappas. Men nu är halsontet försvunnet så nu ska jag köra på igen.
Inför nästa vecka ska jag träna;
Måndag: styrketräning och lite lugn fettförbrännande cykling innan Xtravaganza gruppmöte.
Tisdag: testa Yoga på Friskis&Svettis.
Onsdag: styrketräning på Xtravaganza och spinning på Friskis.
Torsdag: Något som heter Bosu. Bålstabilitet på en halv boll. Ungefär. Balans och bålstyrka behövs.
Fredag: Styrketräning på Xtravaganza och spinning på Friskis.
Lördag: Kickboxning.
Söndag: Vilodag eller kanske ett spinningpass på Friskis.

Eventuellt går onsdagen bort. Det beror på hur duktigt student jag kan vara och hur mycket jag får pluggat på kvällstid efter jobb och träning.

Just nu är det lördag, sen eftermiddag. Jag har precis druckit mitt eftermiddagsfika - en jordgubbsshake. Kärleken sover efter att ha jobbat. Katten sover, som vanligt.
Jag skriver om olika definitioner av begreppet läslust. Känner mig duktig. Har promenerat en sväng. Ska se på OS och äta tzayspett med grönsaker till middag.

Och ett litet litet yttepyttigt Ballerinakex, den nya kladdkakasmaken. Det är ju ändå lördag och jag ska gå på Frasses jobbiga spinning imorgon.
Betyg på kexet kommer senare.

Trevlig lördag Sverige. Med hopp om några medaljer till under kvällen.

Inga kommentarer: