lördag 6 februari 2010

min lördagsskål

God lördagsmorgon världen!
Melodikrysset är färdiglöst och frukosten snart i magen. Än så länge en bra morgon, även om jag fortfarande saknar de nybakade frallorna till frukost. Men sovmorgon slår det mesta. Efter att Kärleken, försvann iväg till jobbet kl 05.30 somnade jag om, sov som en såkallad stock och vaknade 09.30. Mera sovmorgon åt folket!


Jag har hunnit med att prova mina byxor, de där som för en månad sedan inte ens gick att knäppa och som hotade att strypa allt blod till mina lår. Nu minsann, nu är de lättare kring låren och går att knäppa. Så nu ska skräpet runt midjan bort. Hejdå till kärlekshandtagen. Men hur tränar man egentligen det där området?


Min lördag fortsätter med att dricka te, läsa tidningen, söka litteratur till magisteruppsatsen, laga lite mat till stackars lördagsarbetaren, gå till Värnhemstorget för att förnya mitt busskort, göra ett pass pilates, plugga lite mera och sedan välja en bra film. Melodifestivalen, nej tack.

Ice cream man - Tom Waits

3 kommentarer:

Bella sa...

Tyvärr kan man inte förbränna fett på en viss kroppsdel. att dra ner på socker, alternativt inte äta socker alls, brukar göra succén. Intervallträning samt löpning är dock det bästa! =)

hollywooddivan sa...

Jag tror inte att man kan använda vaniljsocker i cola för att få samma smak, dock funkar cola + vaniljvodka, men då smakar det vodka också.

Anonym sa...

snyggt jobbat Sofie!
//Ninni