torsdag 25 februari 2010

en såndär dag

En dag då allt går i grått. Vågen pekade på lite plus, två hekto plus. Men med tanke på att jag börjat äta och mina glykogenlager som fyllts på igen så får jag väl inte ta det på för stort allvar. Tydligen ska den där glykogengrejerna väga 2 kg när de är påfyllda.
Men ändå.
Jag vad gör jag? Jag äter ett par godisbitar på jobbet och två pepparkakor hemma. Det är inte vad jag kallar att skärpa mig. Men, det är ju en grå dag. Utanför är det jämngrått. Jag är trött. Det vore så skönt att bara krypa ner i sängen och sova till maj.
Klockan 18 ska jag på ett nytt träningspass - bosu. Det är tydligen en form av "stå på en halv boll så stärker du din balans och din bål"-träning.
Bålen. Det är inte den bål som finns i en stor skål och som man blir glad av. Är det kroppsligen i närheten av magen?
Det är, turligt nog, försent att avboka träningspasset. Så för att slippa böta 60 kronor så packar jag snällt träningsväskan och släpar mig iväg till Friskis&Svettis. I slask och gråhet.

Okej. Nu har jag gnällt tillräckligt. Dags att banka huvudet i väggen, glömma det där godisbitarna och pepparkakorna. Nu är jag snart redo att gå ner mina sista kilon.
Snart.
Snart.
Snart.

NU kör vi i mitt lag!! (jag)

Inga kommentarer: