söndag 7 februari 2010

tack och godnatt

Efter mitt första spinningpass på säkert ett halvår så känns kroppen, särskilt benen, sådär skönt trött. Jag hade glömt hur kul och samtidigt sjukt jobbigt det kan vara. Frasse med mustachen var en bra spinningfarbror. Även om det var svårt att höra vad han sa. Med risk för att låta som den gamla tant jag innerst inne är: måste musiken vara så hög?
Men å andra sidan. Hur ska annars en söndageftermiddag vara? Electric med Laila K och No Limit med 2 Unlimited.
Det kändes lite som att kastas tillbaka till ett högstadiedisco. Bortsett från avsaknaden av rök och blinkande lampor.

Nu är det mycket hög tid att somna. I rena lakan och med en ren fin pjamas. Och bara glömma att klockan ringer imorgon. Jobba en halvtimma extra innebär att jag inte hinner med mitt styrketräningspass innan gruppmötet på Xtravaganza.
I byrålådan ligger ett såkallat Door gym, det vill säga ett gummiband som går att fästa i en dörr. Tips på övningar mottages tacksamt.

Och förslag på var jag kan köpa en sådan här tröja!

Godnatt världen.

3 kommentarer:

Sandra sa...

Gummibanden på dörrarna på jobbet ska de bara dra i upp och ner. Så högt upp med armarna som möjligt. Men de kanske inte har riktigt samma syfte?

Emma sa...

Så fin t-shirt kan du förresten göra själv på: www.spreadshirt.se
Funkar utmärkt!

antz sa...

håller helt med angående ljudvolymen på såna ställen!

//Sur pensionärsgubbe