tisdag 9 februari 2010

urk

Det här är nog det äckligaste jag läst på bra länge. Och det gör mig extra glad att jag är vegetarian.

Om två veckor ska vi ha en veggovecka på jobbet. Köttätarna får gnälla bäst de vill, men alltid när det serveras något vegetariskt så tar maten slut. Så varför gnälla? Är det för gnällandets skull?



På tisdag ska jag även börja äta lite mat. Det har inte gått 8 veckor, det har gått 6 veckor. Men om jag ska börja träna mera, ge mig själv en chans att springa Vårruset på en bra tid om tre månader så måste jag få i mig mer än 500 kcal om dagen.

Första måltiden; kesella med bär till frukost. Behöver jag säga att jag längtar?

3 kommentarer:

Bella sa...

500 kcal om dagen? Det hade jag aldrig klarat av! Du är grym!

nollgradig sa...

Hungerkänslorna försvann när kroppen gick in i fettförbrännande ketos. En rätt märklig känsla. Men nu saknar jag att tugga...

Sandra sa...

Fast blod får man väl i sig hela tiden när man äter kött antar jag, så jag förstår inte riktigt what all the fuzz is about, mer än att det är fusk, men det var väl ändå ingen som trodde något annat. Kommer förresten lite annat löst folk med på lördag så Anton får lagad mat. Och till dig ska jag plocka fram en snitzig kopp/glas/tallrik om det inte drar in en ny snöstorm över Skåne.