torsdag 10 juni 2010

eländes elände

Mitt nässpray är slut! Hur ska det gå? Hur ska det sluta? Förkyldningen har ännu inte gett med sig och jag känner hur frustrationen börjar växa. Ingen träning idag. Troligen ingen träning imorgon.
Maten går däremot bra. Det är svårt att säga om jag blir piggare eller tröttare. Jag är trött, rejält trött. Men den tröttheten skyller jag på förkyldningen. Och lite på det gråa vädret. Och på regnet. Och på underbemanning på jobbet. Igen.

Dagens frukost var stekta ägg, lite keso och turkisk yoghurt.
Lunchen var rester från i tisdags. Mycket smarrigt med quornfiléer på en bädd av spenat (skulle varit färsk babyspenat, vilket jag glömde köpa. Man tager vad man haver helt enkelt) och purjolök. På tomaterna placerade jag skivor av tomat och sedan öste jag på med en sås bestående av grädde, creme fraiche, mjukost feta/soltorkad tomat, salt, peppar, tabasco och vitlök. Och som krydda blev det örtagårdsblandning. Mmmhmhmmm så gott!

Ikväll. Nja jag vet inte. Det får nog bli ett lchf-vänligt ihopkok med quornfärs och kokosmjölk.

I mitt huvud är jag just nu på ett Bosupass, följt av ett spinningpass.
I verkligheten sitter jag i soffan. Jag snorar och hostar. Bredvid mig ligger skolrelateradeböcker som ber om att få bli lästa.
Okej. jag gör vad de ber mig att göra.

Inga kommentarer: