tisdag 15 juni 2010

fotbollstisdag

Jag har alltid fascinerats av den fotboll som Brasilien spelar. Brassarna kan förvandla sport till något mycket vackert. De kan rinna genom ett helt lag och få dem att framstå som backlinjen i ett knattelag. Jag blir glad av att se Braslien spela när Braslien är som bäst.
För ett stort antal år sedan döpte jag ett gosedjur till Romario. Självklart efter just Romario, en spelare som lekte med den svenska backlinjen under semifinalen i VM 1994.

I dagens match möts Brasilien och Nordkorea. Min hjärna säger att Brasilien vinner. Mitt hjärta, som (oftast) håller på det lag som räknas som Underdogs, klappar idag gör Nordkorea. Jag gillar när Underdogs skräller i mästerskap.

Så heja Nordkorea! Brasilien kommer mest troligt ändå spelar i finalen om ett par veckor.

Nu måste jag skynda mig att steka lite fotbollssnacks. Halloumi på er världen!

1 kommentar:

Bella sa...

Gillar din nya design!