tisdag 29 juni 2010

hothothot

Ute är det skön sommarvärme. Inne i diskrummet på jobbet var det en otrevlig fuktig värme som steg upp mot 28 grader när lunchrusningen pågick som bäst. När tillfället gavs öppnade jag en frys och vände in rumpan mot kylan. Och oj så trevligt det var!

Just nu är min temperatur lagom varm. Jag har laddar med keso yoghurt och några jordgubbar. Idag är tisdag och tisdag innebär 90 minuters skivstång och spinningpass. Om en timma drar träningen igång och jag ser nästan fram emot morgondagens träningsvärk. Och eftersom träningsvärk bör botas med träning så får det bli löpning imorgon. Framåt kvällen när svalkan kommer och minst 7,5 km.

Skorn och liten svetthandduk är nerpackat. Vattenflaskan är fylld och jag är redo. Med kent i öronen blir det en promenad mot Friskis&Svettis. God tisdag världen!

Inga kommentarer: