söndag 13 juni 2010

söndagsdans

Oooh yes. Efter dryga veckan med LCHF-mat så har jag tappat ett helt kilo. Och detta utan någonsomhelst träning. Banta med fett. Har ni hört något så tokigt? Men uppenbarligen funkar det. Och imorgon är det dags att återvända till gymet. Förkyldningen har nästan helt gett med sig och det rycker i kroppen efter träning. En liten risk finns dock att förkyldningen gör comeback.
Gårdagens blåsiga timmar ute på Limhamnsfältet var inte precis varma. Det var Broloppet och jag skulle heja Kärleken i mål. Som jag väntade. Jag såg första killen vinna på dryga 1 timme och 4 minuter. Jag såg Svåger M springa i mål på kanonbra 1 timme och 28 minuter. Jag såg ett brudpar och imponerades av tjejerna som tog sig 21 kilometer iklädda brudklänning samt frack. Jag såg en blind tjej ledsagas i mål och flertalet män som sprang med barnvagn.
Men ingen Kärleken. Som jag spanade efter en kille i vit t-shirt och röd keps. Ingen sådan.

Efter två och en halv timme gav jag upp. På väg bort mötte jag honom. Han hade sprungit i mål på 1 timme och 52 minuter och var mycket nöjd. Jag var inte alls nöjd med att ha missat honom. Skräp. Och dumma skräpiga SMS-funktion som skulle ge mig tidsrapporter ifrån hans lopp. Inte ett SMS, bortsett från bekräftelsen på att jag beställt SMS-bevakning. Fyyy.

Efter en lång söndagssovmorgon och frukost (yoghurt och turkiskyoghurt med lite hallon och en kopp kaffe med grädde) så är det nu dags för att plugga. Idag läser jag om fenomenografi.
Och har ett öga på Algeriet-Slovenien. Heja Fotbolls-VM!

Inga kommentarer: