onsdag 30 juni 2010

träningsformer

Jag gillar olika styrketräningar. I grupp. Ensam är det ganska tråkigt. Jag gillar tisdagarnas skivstångsträning. Tyvärr är det just bara på tisdagar som det under juli kommer att hållas skivstång på Friskis&Svettis.
Så jag funderar lite.
Kettlebelles sägs vara effektiv träning för att trimma till musklerna. Är det någon där ute i cyberspace som har erfarenhet av kettlebelles? Hur pass effektiv träning är det? Vilken vikt är lagom och vilka övningar finns det? Är det värt att invesetera i en egen kettlebelle? Tyvärr erbjuder inte Friskis&Svettis där jag går någon kettlebelleträning. Inte i grupp iallafall. Men jag kanske borde undersöka gymet lite bättre.
Idag blev det ingen träning. Det blev 45 minuters powernap när jag kom hem ifrån jobbet istället. Så imorgon gäller styrketräning och löpning. Ikväll är det pluggkväll. Jag ska ta lite sommarlov ifrån uppsatsen. (för att istället fokusera på mina restuppgifter som måste bli klara innan 16 augusti. Måstemåstemåste).
Så medan Kärleken är på konsert så sitter jag med en bok om kvalitativ analys. Jordgubbarna som jag knaprar på väger upp lite i tristessen.
Sommarlov. Ljuva ord. Det är mitt sista sommarlov. För i början av 2011 skall jag kunna kalla mig bibliotekarie! WOoo.
Minimalen - kent

1 kommentar:

Anonym sa...

Gubben min brukar träna med kettlebelles och varje gång har han grym träningsvärk, ofta på ställen som han inte trodde träningen skulle ta på.(och han styrketränar 4-5 ggr i veckan) Med andra ord är det mycket bra :)