torsdag 25 november 2010

hej mitt vinterland del 2

Nu jäklar. Nu är det vinter även i Skåne. Vinter som innebär sena bussar, skräckfyllda bussresor, iskalla fötter, immiga glasögon och många koppar varmt kaffe eller te.
Och slask, givetvis slask. Om det nu inte blir den där brutala ishavsvargavintern som de (kvällstidningarna) hotat med.
I Malmö just nu; -0,5 grader. Jag skulle inte kalla det brutalvinter. Men vad vet jag. Helt plötsligt kanske isbjörnarna klättar uppför väggen och in på balkongen. Det är bäst att hålla katten inomhus!


2 kommentarer:

Fru Gårman sa...

Det är vinter här i Roslagen också. Östersjön, eller viken in snarare, kan dock inte bestämma sig om den ska frysa eller inte.

De kallar mig Linda sa...

Jag håller med dig, löparbandet är brutalt tråkigt. Det enda jag har märkt som gör det uthärdligt är att lyssna på en ljudbok.

Har lyssnat massa på Harry Potter i ljudbok, riktigt najs. Då fokuserar man liksom på något annat än löpbandet.