söndag 14 november 2010

sömnlös

Jag sover inte bra just nu. Tankarna kretsar ständigt runt uppsatsen. Idag, denna söndag, skulle varit en pluggfri dag. Men givetvis vaknade jag tidigt och det är omöjligt att somna om. Ibland får jag lite idéer till uppsatsen och då måste jag skriva ner dem. Iallafall på papper.
Ibland undrar jag om det finns risk att hjärnan skall börja koka.

Jag har gett upp tanken på sovmorgon, läst tidningen, ätit gröt och ägg, letat offerter på flyttstädning (Japp. Vi har något större på gång. Kanske. Avgörandet kommer på tisdag), klappat katten och nu är jag redo för ett 60 minuters spinningpass.

Söndag som vilodag. Mmm. Kanske efter 30 november.

2 kommentarer:

De kallar mig Linda sa...

Vad för slags uppsats är det? C-uppsats?

Oavsätt vet jag hur det känns, jag skrev min c-uppsats i våras under 10 veckor. Väldigt intressant men också väldigt intensivt.

Jag hoppas det går bra för dig!!

nollgradig sa...

Det är en magisteruppsats som jag skriver tillsammans med en person till. Så när den är klar och godkänd så kan jag kalla mig själv för bibliotekarie! Längtar!