lördag 6 november 2010

ny leksak

Jag är lite av hobby-wannabe-fotograf. En gång ville jag bli fotograf. Men jag insåg att det var för jobbigt. Så nu kommer jag snart (förhoppningsvis) vara en glad bibliotekarie som är en jäkel på att knäppa kort. Jag har en flådig digital systemkamera (som är lite för stor för att jag ska orka släpa runt på den) Jag hade en liten kompakt digitalkamera. Men laddsladden försvann. Och då funkar en kamera dåligt. Iallafall alla moderna kameror. Annat var det förr. Jag minns min första kamera... den hade riktig film. Och externa blixtar. Engångsblixtar. Har du hört så tokigt?


Iallafall. Idag tog jag lite pengar från mitt sparkonto (vilken 30-åring behöver ett sparkonto liksom?) och drog till en sådandär elektronikaffär. Där köpte jag denna grymt fina kamera. Den är ju bara så lila och fin. Så nu kommer bloggen snart fyllas av bilder.
Vågar du följa med?
Jag älskar min nya leksak!

Nu ska jag sluta plugga, börja duscha, laga veggielasagne och sedan vara en trevlig värdinna för alla 3 gäster som dyker upp ikväll. Risken är att bilder kommer.

(vänta bara tills den gång jag har råd med en mobiltelefon som låter mig uppdatera bloggen genom telefonen. Då jäklar)

1 kommentar:

Fru Gårman sa...

Meh! Kolla här...
http://skadetgaskadetga.blogspot.com/2010/10/kamera.html
och här!
http://skadetgaskadetga.blogspot.com/2010/10/har-ar-den.html

En sån lila... Så fin! Ångrar mig lite till nu ju. :)