tisdag 16 november 2010

Zzzzlatan

Så det var Zlatan som vann årets guldboll, för femte gången. Det var ju oväntat. Men jag skulle inte påstå att han ständigt vinner för att han är så jäkla bra. Det visar snarare på att resten av de svenska fotbollspelarna är sopor och att det inte finns någon konkurrens. Annat var det på Brolin tid.

Jag orkade inte se fotbollsgalan igår. Reklam och dåliga tv4-skämt har jag fått nog av. När jag framåt sen kväll försökte läsa på text-tv vem som vunnit priset för bästa damspelare (Diamantbollen) så handlade allt bara om Zlatan. Ingenstans framgick det vem som vunnit årets bästa damspelare. Och det värsta är väl att jag inte är förvånad.

Nu på morgonen hittade jag en kort liten artikel på en av kvällstidningarnas hemsidor (givetvis efter femtielva artiklar och tv-klipp om Zlatan) om att Therese Sjögran vunnit Diamantbollen. Jag hejar väldigt mycket mer på Therese än på Zlatan.
Så nu ska jag ge Therese Sjögran mer reklam än han den där andra.
Therese Sjögran, Therese Sjögran, Therese Sjögran, Therese Sjögran, Therese Sjögran, Therese Sjögran, Therese Sjögran, Therese Sjögran.

1 kommentar:

De kallar mig Linda sa...

Hehe jag håller med dig. Det var en period där jag tyckte Zlatan var extremt överskattad. Dock tycker jag han varit väldigt bra som lagkapten i landslaget i år och kanske skulle kunna tänkas eventuellt att förtjäna den där bollen. Men alla andra år? Knappast.

Så jag är med dig och hejjar fram Therese Sjögran istället!!!