fredag 19 november 2010

yes!

Banken har sagt ja. Kontrakten är påskrivna. 30 december får vi nycklarna till en trea på 73 kvadratmeter. Det är högt i tak och stuckaturer. Köket är fint och diskbänken är i lagom höjd och vi riskerar inte längre ryggskott av diskning och matlagning. Oj vad det blir bra!

Bubblet ligger på kylning. Nu väntar jag bara på att Kärleken ska komma hem från jobbet. Och hem från jobbet har han även med sig vår nya datorkompis, vars namn ännu är okänt. Dator-Roffes dom hos datordoktorn var en ny fläkt och att läget är kritiskt. Han kan lämna mig närsomhelst. Så med ny fläkt och arbete så blir det nästan lika dyrt att köpa en ny dator. Dessutom skulle jag varit tvungen att lämna Dator-Roffe ifrån mig i en vecka. Och nej nej nej. Det går icke!
Just nu surrar Dator-Roffe på bäst han kan. Det låter som om någon kör med en borr eller slipmaskin alldeles intill mig. Så jag dricker en tuff cider (med namnet Hardcore) och försöker låta bli att drivas till vansinne av oljudet. Och så skriver jag på uppsats. Givetvis.
I väntan på att öppnas. Hurra!!

2 kommentarer:

Fru Gårman sa...

Härligt! Grattis!!

Bella sa...

Stort grattis! Är så glad för er skull :-)