fredag 19 november 2010

men va f-n?

Min laptop, som lyssnar till namnet Roffe, kan vara på väg att lämna mig. Han har uppfört sig allmänt störande ett par veckor, med ett surrande ljud som driver mig till vansinne. Dock har ljudet försvunnit med hjälp av våld och hot om mer våld. Då har han tystnat.
Men nu slutar det aldrig. Och jag är rädd att han är döende.
Precis vad jag behöver med 11 dagar till deadline.
Och tre timmar innan lägenhetsfotografen kommer hit.

Okej. Kopiera allt viktigt till en extern hårddisk.
Städa och plocka undan skit.
Lämna Roffe till doktorn.
Skaffa senaste Office med nya Word dox till vår stationära dator. Det kanske ordnar sig. Håll ut Roffe, håll ut!

1 kommentar:

Sandra sa...

Hur går det med lägenhetandet???!! Har ni homestylat nu då? Det vill jag se bilder på. Och varför behöver ni en lägenhetsfotograf när ni har dig?! Roffe låter som ett oroväckande namn på datorn? Döp nästa till Ulf istället