lördag 20 november 2010

kokt hjärna

Min hjärna är på väg att lägga ner för dagen. Jag sitter fortfarande och försöker skriva, men det är svårt att hitta ord. Dagen har varit intensiv. Jag och uppsatspartner N har ägnat många timmar åt kloka tankar kring uppsatsen. Det börjar blir bra nu. Sidantalet tickar på och vi har kommit fram till en del av våra slutsatser.
Lördagen kommer att fortsätta med ännu mer skrivande, äta marinerad tofu, dricka lite rödvin och somna framför tv'n. I vardagsrummet står dessutom dagens fynd - soffbordet Stockholm, som vi fyndade på Blocket. 1000 kr billigare än på Ikea. Hurra för fynd!
Hurra för att jag och Kärleken om två veckor befinner oss i Köpenhamn. Inte framför en dator. Uppsatsen är inlämnad och makten är hos examinatorn. Jag lämnar ifrån mig kontrollen. Och det kommer att bli så skönt!

1 kommentar:

Sandra sa...

OO, det är ju ett jättesnyggt bord! Hur gick det med lägenhetsfotografen?