fredag 5 november 2010

snäll mat

Min mage fortsätter göra ont, fortsätter att hålla mig ifrån Army-träningen. (vem vill vara mitt ute i mörkret när magen skriker efter en toalett)
Så nu ska jag bara äta saker som gör magen glad. Jag ska fortsätta med laktosfritt. Nu ska det bli ordning.
Och så ska jag äta "bra-för-magen"-tabletter.

Frukost: Laktosfri yoghurt, banan och kanel. Till det en fint mogen kiwi. Jag tror att jag utvecklat ett nytt beroende. Det är även ett beroende som verkar sprida sig på jobbet. Kiwi.
När inte kiwipundarna får sitt knark blir de gnälliga.
Jag är glad att jag hittade en kiwi i kylskåpet.
Nu är det frukost.
Sedan är det pluggdag. Och en eftermiddag med Kärleken.

Igår trotsade jag magont och illamående för en konsert med Ed Harcourt. Och vilken tur att jag inte somnade istället. Konserten var riktigt tokigt bra. Mera sådant!

1 kommentar:

Bella sa...

Då är vi två!
Det var så där smart att mumsa i sig sushi efter två veckor av GIdiet. Det fick jag för med råge!