lördag 9 oktober 2010

983

Det är en perfekt lördag för att träna utomhus. Runt 12 grader varmt och strålande sol. En fantastisk höstdag. Under dagens pass förbrände jag hela 983 kalorier. Det är kanske inte så konstigt efter mycket intervallträning, både på platta marken och i branta backarna. Vi fick även plåga triceps och bicepsmusklerna, lite mage och mycket lår. Högst upp på krönet kullen väntade en macho tjur och hans harem bestående av fyra kossor. Ett par av medlemmarna i gruppen påpekade sin koskräck men övervann den samtidigt och tog sig upp till toppen.
Det imponerade på mig. Jag har ingen koskräck, men däremot älgskräck. Hade det varit älgar som väntade på oss där uppe så hade alla andra bara sett ett rökmoln av mig.

Uppe på toppen gjorde vi ett försök med ännu fler armhävningar. Men när Mr Machotjur och hans tjejer närmade sig lite väl mycket fick även tränare Fredrik nog. Vi lämnade kullen och fick finna oss en plats fri ifrån nötkreatur för att göra våra armhävningar.

Träningspasset avslutades med en omgång ålning och en omgång hasning i det blöta gräset på en fotbollsplan. Lägg sedan till lite mer intervaller och en lätt joggingtur tillbaka till den ljuva platsen för streching.

Nu är kroppen härligt trött och renskrubbad ifrån all smuts som letat sig igenom kläderna. Nu känns det bra och jag äter lite pasta med pesto. Resten av lördagen blir plugga, tvätta och kanske lite Twin Peaks på dvd.
Hur smutsig är din lördag?

2 kommentarer:

Bella sa...

Den är nog lika smutsig. Vi har slitit som djur med att få vår lägenhet skinnande ren inför dagens visning. Lika ogramuröst som det låter =)

De kallar mig Linda sa...

Jodå, det vågar du! Det lär vara väldigt mysigt bara man håller koll på vart man sätter ner fötterna :P